Principalele nevoi esențiale de pe parcursul sarcinii

1.

Mâncarea sănătoasă și Femibion®: Alimentele hrănitoare, precum fructele și legumele, și un supliment prenatal care conține acid folic, precum Femibion®, trebuie neapărat să fie numărul unu pe lista ta. Un studiu recent sugerează că doar 25% din starea de sănătate a unui bebeluș este predeterminată exclusiv din punct de vedere genetic; până la 75% din starea de sănătate a bebelușului poate fi influențată de interacțiunea genelor cu stilul de viață al mamei (inclusiv alimentația, greutatea mamei și a bebelușului, evitarea stresului sau fumatul). Cu alte cuvinte, alimentele pe care le consumi pe parcursul sarcinii nu vor influența doar dezvoltarea fătului în pântece, ci și starea de sănătate a copilului pe viitor. De aceea este atât de important să ai o dietă variată și echilibrată și un stil de viață sănătos.


2.

O mască pentru ochi: Perfectă atunci când ai nevoie de o pauză pe parcursul zilei. Somnul este incredibil de important pentru sănătatea ta în general, însă cu atât mai mult pe parcursul sarcinii. Sarcina și bebelușul îți supun corpul la cerințe suplimentare, așa că te poți simți zdruncinată – în special în primul trimestru. Fixează-ți ca obiectiv să dormi cel puțin 8 ore pe noapte; dacă este necesar, ațipește o dată pe zi.


3.

Fructe și legume proaspete: Acestea conțin numeroase vitamine și minerale importante, dar și fibre. Legumele cu frunze verzi precum spanacul, broccoli și varza sunt de asemenea surse bogate de folat. Încearcă să mănânci cel puțin cinci porții de fructe și legume pe zi.


4.

O sticlă de apă: Pe parcursul sarcinii, este important să te hidratezi bine. Ca regulă de bază, urina ta trebuie să aibă culoarea unui fir de pai deschis. Culoarea mai închisă îți indică faptul că nu bei suficientă apă.


5.

O carte bună: Da, internetul abundă în informații, însă este foarte util să ai la îndemână un manual de sarcină bun atunci când ai nevoie. What To Expect When You’re Expecting de Heidi Murkoff și Sharon Mazel (Simon & Schuster UK) este o carte clasică.


6.

O pernă în V: Dacă noaptea te chinui să găsești o poziție confortabilă, o pernă în formă de V poate fi de ajutor. Concepută pentru a-ți susține burtica când stai întinsă pe o parte, o poți folosi și ca pernă pentru alăptat după nașterea bebelușului.


7.

Concepută perfect pentru susținerea burticii, o pernă în V bună trebuie să se afle pe lista cu cele mai importante 10 cumpărături a fiecărei femei însărcinate!


8.

Pantofi comozi: Deoarece pe durata sarcinii în corpul tău circulă cu 40% mai mult sânge, este posibil să observi că îți cresc picioarele cu cel puțin jumătate de număr, fiind absolut necesar să îți cumperi încălțăminte nouă. Tocurile înalte devin dificil de purtat deoarece centrul tău de greutate se modifică, așa că cel mai bine îi pui deoparte pentru ocazii speciale. O pereche de pantofi cu talpă joasă sau toc mediu vor pune mai puțină presiune pe genunchi și pe zona lombară.


9.

Kitul pentru mame în formă: Cumpără-ți echipament sportiv nou pentru a te stimula suplimentar să faci mișcare. Un sutien sport pe măsura ta este absolut necesar pentru a împiedica lăsarea sânilor, iar colanții pentru gravide care îți acoperă burtica îți pot susține zona lombară. Majoritatea magazinelor de modă comercializează acum haine sport pentru mămici;


10.

Crema anti-vergeturi: Pe măsură ce burtica ta crește, vei observa apariția dungilor roșiatice pe burtă, coapse și sâni. Aceste striuri sau vergeturi sunt frecvente în timpul sarcinii și vor dispărea ulterior. Deși nu există dovezi că produsele-cremă anti-vergeturi pot face diferența, simpla masare a cremei pe piele poate stimula circulația și poate contribui la menținerea supleței pielii. Nu este nevoie să cheltui o avere pe creme scumpe – poți folosi orice produs hidratant, inclusiv tradiționalul ulei de măsline.


11.

Înghețata: Atât de multe femei cu care am discutat au pomenit despre pofta pentru acest produs dulce, încât nu puteam să nu îl includem pe listă! Vestea bună este că înghețata este o sursă de calciu. Pentru a obține o cantitate suficientă a acestui mineral important, se recomandă ca femeile însărcinate să mănânce 4 porții de produse lactate pe zi. Din nefericire, înghețata are un conținut destul de mare de zahăr, așa că cel mai bine o păstrezi ca răsfăț și optezi pentru brânză, lapte și iaurt, acestea fiind de asemenea surse de calciu.


12.

Fii fericită: Când ești însărcinată, sunt multe lucruri care te îngrijorează: Brânza asta este pasteurizată? Bebelușul meu va fi sănătos? Dacă nu voi fi o mamă bună? Deși este normal să fii neliniștită în această perioadă importantă a vieți tale, încearcă să pui accentul pe lucrurile pozitive – evitând prea multe gânduri negative—nu pot face asta, îmi e frică de aia—și adoptă atitudinea paharului pe jumătate plin; te poate ajuta să susții o sarcină ușoară și reușită.


13.

Șampon și balsam: Iată un avantaj clar al sarcinii – părul tău va părea mai lucios! Acest lucru se datorează faptului că nivelul ridicat de estrogen prelungește faza de creștere a fiecărui folicul, așa că te vei confrunta cu mai puține fire căzute. Unele femei observă că părul lor se îngrașă pe durata sarcinii, așa că poate va trebui să cumperi un șampon diferit.


14.

O minge suedeză: Acestea sunt extraordinare pentru exerciții când ești însărcinată. Pur și simplu stai așezată pe ea, încordează-te și mișcă-te lent în laterale, rotește-ți șoldurile sau mișcă-te încet în sus și în jos. O poți folosi și pentru a face mișcări înainte și înapoi sau în timpul travaliului, pentru a calma contracțiile. După nașterea bebelușului, mingea va fi perfectă pentru a te ajuta să îți revii în formă...


15.

O pensetă: Pe lângă faptul că îți vor îngroșa firele de păr din cap, hormonii de sarcină pot cauza și asprirea părului din alte zone, cum ar fi mameloanele și buricul!


16.

Aerul curat: Nu este necesar să te muți la țară când afli că ești însărcinată. Încearcă însă să ieși din oraș și să iei aer curat cât mai des posibil, să respiri și să te asiguri că ai parte de suficient oxigen – este benefic și pentru mămică, și pentru bebeluș.


17.

Un playlist pentru sarcină: Muzica îți poate schimba starea de dispoziție și poate declanșa modificări fizice în organism. S-a demonstrat că muzica clasică scade tensiunea arterială! Creează un playlist cu piesele tale chill-out favorite și ascult-o în drum spre muncă/în trafic/când te simți stresată.


18.

Cremă de protecție solară: Datorită schimbărilor hormonale, pielea ta a devenit mai sensibilă la soare în timpul sarcinii. Unele femei observă apariția unor pete hiperpigmentare pe față, cunoscute sub numele de mască de sarcină (cloasmă gravidică) în această perioadă. Folosește o cremă cu factor de protecție SPF50 pe față în sezonul cald pentru a preveni leziunile pe piele sau poartă o pălărie de soare.


19.

Dopuri de urechi: Dacă ai un somn ușor, atunci trezirile periodice pe parcursul nopții nu vor fi de ajutor. O pereche de dopuri de urechi te vor ajuta să adormi mai repede – mai ales dacă partenerul tău sforăie.


20.

O curea pentru gravide: Unele femei consideră aceste curele utile pentru susținerea zonei lombare pe parcursul sarcinii, în special dacă urmează să naști gemeni sau te confrunți cu durere pelviană sau de șold.


21.

Prelungitor de nasture: Acestea sunt perfecte în primul trimestru, când blugii tăi încep să te strângă însă nu ești pregătită încă pentru hainele de gravidă. Pur și simplu treci peste nasturele existent pentru a adăuga câțiva centimetri la talia pantalonilor sau a fustei.


22.

Sutiene noi: Pe parcursul sarcinii, sânii tăi se vor mări treptat. Se întâmplă frecvent să crești o mărime sau două de cupă, așa că va trebui să îți cumperi câteva sutiene noi. Începând cu al treilea trimestru, sutienele fără sârmă ți se vor părea cele mai confortabile. Un sutien pentru somn este de asemenea o idee bună pentru a-ți susține pe timpul nopții sânii măriți și pentru a reduce la minimum formarea vergeturilor.


23.

Haina de gravidă: Dacă burtica ta va crește cel mai mult în lunile de iarnă, probabil vei avea nevoie de o haină nouă. Dacă nu vrei să cumperi o haină nouă, un prelungitor de fermoar te va ajuta să îți adaptezi vechea haină.


24.

Mușețelul: Această floare este renumită pentru efectul de calmare a minții și pentru că încurajează somnul. Bea seara o ceașcă de ceai de mușețel pentru a te liniști înainte de a merge la culcare.


25.

Un rucsac: Burtica în creștere pune presiune suplimentară pe scheletul tău, așa că nu este o idee bună să adaugi presiune cărând genți grele pe un umăr. Încearcă să reduci clar greutatea și alege să utilizezi un rucsac, pentru a distribui uniform greutatea la nivelul corpului și pentru a reduce riscul de efort.


26.

Balsamul de buze: Unele femei observă că li se usucă buzele pe parcursul sarcinii. Răsfață-te cu un luciu de buze hrănitor, îmbogățit cu vitamina E, pentru a evita buzele crăpate.


27.

Ciocolata: Foarte multe dintre voi ați menționat despre pofta de ciocolată, așa că o introducem pe lista de elemente esențiale în sarcină! Optează pentru ciocolată de calitate bună, cu un conținut mare de cacao (minim 70%). Nu este rău să te răsfeți din când în când cu ceva bun, însă alimentele dulci ar trebui să rămână doar un răsfăț.


28.

Uleiul de baie: Nu trebuie să fie unul de lux. Câteva picături de ulei de măsline în apa de baie te vor ajuta să îți menții pielea suplă și poate ajuta chiar la prevenirea vergeturilor.


29.

O carte de bucate: Majoritatea femeilor își schimbă gusturile gastronomice pe parcursul sarcinii. S-ar putea să te trezești de exemplu că nu mai suporți mâncărurile favorite sau că îți este poftă de lucruri care nu îți făceau cu ochiul înainte. Optează pentru alimente bogate în substanțe nutritive, precum fructe și legume, carne slabă, carne de pasăre, ouă, produse lactate și carbohidrați complecși precum pâine din făină integrală, orez integral și quinoa.


30.

Cafea decofeinizată: Limitează-te la două cești de cafea instant pe zi sau o cană de cafea proaspătă și încearcă să optezi pentru cafea decofeinizată. Vei fi surprinsă, și cafeaua decofeinizată poate fi gustoasă! Nu uita însă să limitezi cantitatea de cafeină.


31.

Pliculețe de ceai din plante: Dacă preferi ceaiul, reține următoarele lucruri: Nu doar cafeaua conține cafeină – este prezentă și în ceai. Limitează-te la aproximativ două căni pe zi și optează pentru pliculețe de ceai decofeinizat sau infuzie de plante fără cafeină, ca de exemplu Rooibos.


32.

Un TV inteligent: Este evident că nu vei ieși din casă la fel de mult după nașterea bebelușului; însă ce scuză mai bună poți avea pentru a recupera toate seriile în vogă despre care ai auzit atât de multe?


33.

Colanți noi: Ca urmare a creșterii volumului de sânge care circulă în corp, îți poți simți picioarele mai grele pe durata sarcinii. Gleznele umflate sunt de asemenea o problemă frecventă. Colanții de susținere încurajează circulația sângelui înapoi în partea de sus a picioarelor, prevenind umflarea și formarea varicelor. Cumpără colanți pentru gravide pentru a-ți acoperi burtica!


34.

Rochia de gravidă: O rochie de gravidă stilată te va ajuta pe toată perioada sarcinii dar și după. Pur și simplu pune un blazer deasupra pentru a adapta ținuta pentru birou.


35.

O geantă mare: Este o idee bună ca, spre finalul sarcinii, să pregătești geanta pentru spital, reducând astfel agitația în ziua respectivă. Produsele de toaletă, pijamalele, lenjeria intimă, pernițele de maternitate și o carte bună sunt esențiale. Poate că vei dori să adaugi și câteva obiecte din confortul locuinței, precum papuci de casă, gustări, băuturi și reviste. Nu uita de mărunt pentru parcarea spitalului.


36.

Bluze de gravidă: La început, te poți descurca cu hainele tale obișnuite însă în al doilea trimestru va trebui cu siguranță să investești în câteva bluze de gravidă. Pentru a economisi bani, caută unele care pot fi folosite și ca bluze pentru alăptat după nașterea bebelușului.


37.

O lumină de veghe: Probabil că va trebui să mergi la toaletă de mai multe ori pe parcursul nopții din cauza hormonilor de sarcină la care se adaugă presiunea pe care o pune bebelușul pe vezică. O lumină slabă lângă pat te va ajuta să nu orbecăi pe întuneric, ca să nu mai spunem că nu îți vei trezi partenerul de fiecare dată când mergi la...


38.

Bilete la cinema: Serile relaxante petrecute cu partenerul sunt o modalitate importantă de a relaționa ca un cuplu. După nașterea bebelușului va fi mai dificil să mergeți la film, așa că profitați de aceste ocazii cât puteți!


39.

Costumul de baie pentru gravide: Înotul este o formă de mișcare ideală pe parcursul sarcinii, deoarece apa ajută la susținerea burticii, elimină presiunea de pe articulații și previne supraîncălzirea corpului. Răsfață-te cu un costum de baie întreg sau un tankini și mergi regulat la piscină.


40.

Pantofii sport: Dacă ești sănătoasă și în formă, nu există motive să renunți la mișcare pe parcursul sarcinii. Evită însă sporturile periculoase sau de contact și ai grijă ca picioarele tale să fie susținute de o pereche de pantofi sport de calitate superioară.


41.

O saltea pentru yoga: Yoga este deosebit de benefică în timpul sarcinii deoarece are impact redus, așa că riscul de vătămare este minim. Mai mult, studiile au arătat că poate reduce stresul în cazul viitoarelor mămici. Informează-ți instructorul că ești însărcinată, pentru a-ți putea recomanda ce poziții sunt sigure pentru tine.


42.

Lenjeria: Fie că preferi chiloți hipster care stau sub burtă, sau chiloții de gravide care acoperă burta, cu siguranță vei avea nevoie de lenjerie mai mare în al doilea trimestru!


43.

Produse de îngrijire a pielii: Vei observa poate că tenul tău se schimbă complet pe parcursul sarcinii, din cauza hormonilor de sarcină. Unele femei observă că pielea lor arată mai bine ca niciodată, altele nu sunt atât de norocoase și dezvoltă piele sensibilă și pete – oricum ar fi, trebuie să îți adaptezi obiceiurile de îngrijire a pielii.


44.

Machiaj: Pe parcursul sarcinii, pielea poate deveni mai grasă, caz în care va trebui să înlocuiești fondul de ten lichid cu un fond de ten pudră. Experimentează pentru a vedea ce se potrivește cel mai bine pielii tale.


45.

Pijamale noi: Cum probabil vei petrece mai mult timp în pat, poți avea grijă de aspectul acesta. Răsfață-te cu niște pijamale noi comode. Dacă intenționezi să alăptezi, pijamalele cu nasturi în față sunt ideale pentru acces facil după nașterea bebelușului.


46.

Conexiune Wifi: Atât de multe dintre voi ne-ați spus că vă documentați despre sarcină online încât am decis că internetul este clar un must-have.


47.

O pătură confortabilă: Chiar și cele mai active femei ajung să hiberneze când sunt însărcinate. Să recunoaștem, serile în oraș nu mai sunt atât de atrăgătoare când nu poți bea nimic. Răsfață-te cu o pătură fleece pentru nopți plăcute pe canapeaua de acasă.


48.

Un scăunel pentru picioare: Este o idee bună să îți ridici picioarele de fiecare dată când stai jos. Poți preveni astfel umflarea gleznelor (o problemă frecventă pe parcursul sarcinii), deoarece poziția aceasta împiedică acumularea sângelui în picioare.


49.

Gustările: Dacă mănânci des și câte puțin pe parcursul zilei, îți vei stabiliza glicemia în sânge și vei ține grețurile sub control. Migdalele, nucile de Brazilia, caisele uscate, semințele mixte, fursecurile de ovăz și legumele crude sunt gustări practice.


50.

O cameră foto bună: Sarcina este o perioadă prețioasă. Chiar dacă nu pare așa deocamdată, vei privi înapoi peste ani și te vei minuna de cât de specială a fost întreaga experiență! Fă cât mai multe poze cu tine și burtica ta – cândva vor fi o amintire minunată pentru copilul tău.